Albums

2. Xiang'ang
  3. Het Corona virus

Het Corona virus

In Nederland is het Corona virus nu volop in het nieuws. Met dit blog willen we jullie laten weten hoe dat in China is. Wat maken wij nu mee, met betrekking tot dit virus, aan de andere kant van de wereld.

25 foto’s

4. Year of the mouse 2020

Year of the mouse 2020

Op 25 januari 2020 is het Chinees Nieuwjaar. Op die datum begint het jaar van de rat (hier zeggen ze “year of the mouse”). Het jaar van de Rat staat voor geluk en rijkdom.

29 foto’s

5. nieuwbouw voor hydraulische en electronica onderhoud
  6. Xiamen, de local market

Xiamen, een nieuwe omgeving

November 2019 zijn wij naar Xiamen verhuisd. In dit album staan de foto's van de eerste uitstapjes die wij gemaakt hebben in deze, voor ons, nieuwe omgeving.

71 foto’s

7. Xiamen, de verhuizing

Xiamen, de verhuizing

Voor de nieuwe baan van Harrold zijn we naar Xiamen verhuisd. In deze fotomap zijn de foto's van ons nieuwe appartement opgeslagen.

20 foto’s

8. Xiamen

Xiamen

Deze foto's horen bij het reisverhaal Xiamen. We hebben Xiamen bezocht in het najaar van 2019. Xiamen ligt aan de Zuid Chinese Zee en is het St. Tropez van China.

49 foto’s

9. Macau

Macau

In het najaar van 2019 zijn wij op vakantie geweest in China. Wij waren erg nieuwsgierig naar Macau en hebben dat als bestemming uitgekozen. Macau is een speciale bestuurlijke regio van de Volksrepubliek China (net als Hongkong). De officiële…

74 foto’s

10. De metro van Guangzhou

De metro van Guangzhou

In de stad Guangzhou wonen in het stadscentrum14,5 miljoen inwoners. Inclusief voorsteden wonen er 62 miljoen mensen in Guangzhou. Het totaal van deze 62 miljoen mensen woont op een grondgebied ter grootte van de helft van Nederland. Al deze inwoners…

51 foto’s

11. De local market

De "local market"

Als tegenstelling tot New Town waarover wij eerder geschreven hebben is er ook een andere kant van China waarin de armoede duidelijk zichtbaar is. Een plaats waar dat goed te zien is, is de "local market" zoals dat hier genoemd wordt. Het is…

54 foto’s

12. Tianhe
  13. Liwan park
  14. IMG_20190206_141731
  15. Chinese supermarkt

Dagelijks leven, de Chinese supermarkt

In de Chinese supermarkt zijn heel veel producten te zien die wij niet kennen. In deze fotomap zie je dingen voorbij komen die voor ons bijzonder zijn.

67 foto’s

16. Liwan Park

Liwan park, de roeivereniging

Een van de vele parken in Guangzhou is het Liwan Park. Dit park is gelegen rond een groot meer. We hebben dit park bezocht.

29 foto’s

17. Rondvaart Pearl River

Rondvaart Pearl River

Dwars door Guangzhou loopt de Pearl river. Op deze rivier kun je rondvaarten maken met prachtig verlichte boten. Wij hebben deze boottocht in februari 2019 gemaakt. De foto's vind je in deze map.

20 foto’s

18. De Lion Dance

Chinees nieuwjaar 2019

Op 5 februari is het Chinees nieuwjaar. 2019 is het jaar van het varken. Voor ons is het de eerste keer dat we dit meemaken. We houden jullie op de hoogte van wat we allemaal zien en meemaken. De Chinezen noemen het nieuwjaar het "spring festival".…

121 foto’s

19. Lantern festival

Lantern festival

Vlak voor het Chinees nieuwjaar is het Lantern festival. In het Yuexiu Park tegenover ons hotel vindt dit festival plaats. Er staan veel enorm grote verlichte "bouwwerken" van doek en draad. Ze zijn bijna allemaal in het teken van het komende…

39 foto’s

20. Hualin Tempel

Tempels

Er zijn in Guangzhou verschillende tempels. Het is indrukwekkend om deze te bezoeken. Je mag overal foto's maken en binnen lopen, behalve in het gedeelte waar er gedenkplaatjes of beeldjes van overledenen zijn.