Tianhe, New Town

27 april 2019 - Guangzhou, China

Guangzhou heeft 11 districten en één van de meest populaire districten is Tianhe. De westerlingen noemen het New Town omdat dit district relatief nieuw is. Tianhe betekent Rivier in de lucht. Door de vele glazen gebouwen schittert de rivier in de ramen van de gebouwen en lijkt het alsof de rivier door de lucht stroomt. Leuk weetje is dat wat wij Melkweg noemen in het Chinees Tianhe is.

In Tianhe wonen maar liefst 1,5 miljoen mensen en dan te bedenken dat dit het kleinste district van Guangzhou is en de meeste gebouwen ook nog dienst doen als kantoorgebouw.

Er staan gigantische wolkenkrabbers waarvan het CTF Financial Centre de hoogste wolkenkrabber is met een hoogte van 530 meter. Ter vergelijking, de Eifeltoren is 317 meter hoog en het Empire state Building in New York is 381 meter.

Maar het hoogste gebouw in Guangzhou is de Canton Tower. Het gebouw in de vorm van de zandloper is 604 meter hoog. Bovenop dit gebouw is een rail bevestigd met daaraan glazen cabines waarin je een rondgang kunt maken op 595 meter hoogte.

Tianhe straalt heel veel luxe uit en hier bevinden zich ook de winkels van de dure merken. Louis Vutton, Gucci, Prada maar ook Rolls Royce, Ferrari en Porsche winkels en garages zijn hier te vinden.

Af en toe verwennen wij ons zelf met een etentje in het Four Seasons hotel. Op de 72e verdieping bevindt zich een Westers restaurant. Terwijl we dan genieten van het heerlijke eten en de lekkere wijn hebben we dan een geweldig uitzicht over de stad. We voelen ons dan bevoorrecht dat we in zo’n bruisende wereldstad mogen wonen en deel mogen uitmaken van de  circa 22 miljoen mensen die hier wonen.

1. Rando Quaaden:
    Heel gaaf daar!
  2. Marloes & Annemie:
    27 april 2019
    Heel gaaf een tikkie anders maar zeker niet minder mooi
  3. Cécile:
    Wauw op de 72ste verdieping eten, lijkt mij supergaaf! Mooi daar hoor
  4. Ruth Peters:
    29 april 2019
    Wauw! Toen ik Rolls Royce las was ik al verkocht!
  5. Majanka:
    29 april 2019
    Het ziet er weer hartstikke leuk uit het blijft indrukwekkend