Rondvaart op de Pearl River

12 februari 2019 - Guangzhou, China

Dwars door Guangzhou loopt de Pearl river. Op deze rivier kun je rondvaarten maken met prachtig verlichte boten. Wij hadden al een keer eerder geprobeerd om deze rondvaart te maken maar dat was niet gelukt, omdat we geen kaartjes konden kopen. Het was te druk. Wijs geworden van deze eerste keer, zijn we nu ’s middags naar het loket gegaan en hebben toen de kaartjes gekocht om ’s avonds met de boot mee te gaan. Gelukkig ging dat nog net. Ook nu waren de kaartjes bijna allemaal weg.

Onze rondvaart ging om 21.00 uur. We moesten een kwartier voor aanvang aanwezig zijn. Zo gezegd zo gedaan. Wij stonden om 20.45 uur klaar in de vertrekhal. Na de gebruikelijke Chinese chaos, konden wij om 20.55 uur aan boord. Wij hadden kaartjes gekocht voor het bovendek omdat ons verteld was dat we dan alles het beste konden zien. Wij vroegen ons af of het wel goed zou gaan gezien de chaotische manier van werken in de vertrekhal. Maar het ging prima. We werden keurig naar het bovendek gestuurd, waar we een tafeltje toegewezen kregen. Wij namen plaats en we werden voorzien van een kopje thee en wat versnaperingen (gedroogde erwten en gekonfijte pruimen). De boot vertrok. De tocht was meer dan de moeite waard. De wolkenkrabbers op de oevers zijn prachtig verlicht, zo ook de bruggen en de andere boten die langs kwamen. De tocht bracht ons naar de indrukwekkend verlichte Canton tower en weer terug. We zijn een dik uur aan het varen geweest. De foto’s van deze boot trip hebben we voor jullie op het blog gezet. Bij de video's staat ook een filmpje van de verlichting, een draak die over de gebouwen gaat

Groet van Harrold en Tineke

1. Krissy:
    12 februari 2019
    Zo wat gaaf! Die stad wil ik 's avonds ook wel eens zo zien met al die verlichte wolkenkrabbers. Volgens mij geven die chinezen overigens niks om lichtvervuiling;P haha!
  2. Everhard Feringa:
    12 februari 2019
    Wat een prachtige foto’s hebben jullie kunnen maken, zeg. Heel indrukwekkend!